Thursday 26 November 2009

TwinLab Calcium 1000 sa Vitaminom D SMRDI

Ovo je otvoreno pismo poslano gosp. Ivanu Tudoru iz firme Agram 89 d.o.o, koja je zastupnik tvrtke TwinLab.

Nedavno sam u jednoj ljekarni u Dugom Selu kupio proizvod firme koju zastupate, TwinLab Calcium 1000 sa Vitaminom D.

U ljekarni gdje sam kupio proizvod su me uputili na vaš broj 01 3888 555. Vaše kontakt informacije dobio sam jer su me na vas uputili kada sam nazvao 01 6138 000.

Računao sam na pomoć u ljekarni oko odabira najboljeg dodatka u prehrani koji sadrži kalcij i Vitamin D i bio mi je preporučen ovaj proizvod.

Moj otac je nedavno operiran zbog rane faze adenokarcinoma (odstranjen mu je dio plućnog krila). Nedavno sam naišao na studiju koja govori da kombinacija Vitamina D i kalcija pomaže kod uobičajenih vrsta karcinoma (http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/17556697).

Iako ovo istraživanje nije provedeno specifično za adenokarcinom, mislio sam da ne može škoditi ako ocu kupim dodatak u prehrani koji sadrži Vitamin D i kalcij.

Otvorio sam novo kupljeni proizvod i nakon što sam uzeo jednu tabletu primjetio sam u popisu sastojaka Titanijum dioksid, koji se u ovom proizvodu vjerovatno koristi zato da bi tablete bile bijele boje. Titanijum dioksid, E171 (http://www.ukfoodguide.net/e171.htm). Na priloženoj internetskoj stranici piše da je TiO2 zabranjen u Njemačkoj i da se može detektirati u limfnim čvorovima i plućnim stanicama nakon ulaska u ljudsko tijelo.

Pošto TiO2 nema biološku ulogu u ljudskom tijelu, a spominje se da je iritant i da je potencijalno kancerogen, pitam se zašto se ovakvi proizvodi uopće prodaju, tj. zašto se u proizvod stavlja potencijalno opasan dodatak koji nema nikakvu funkcionalnu ulogu. Mislim da marketing i igranje sa psihologijom nebi nikad smjeli imati prednost nad funkcijom posebno kada se radi o ljudskom zdravlju i kada dodatak koji se stavlja iz marketinških potreba može štetiti.

Stranica wikipedije http://en.wikipedia.org/wiki/Titanium_dioxide sadrži ukupno 6 referenci na studije kojim su okarakterizirani negativni učinci na ljudsko zdravlje.

Nisam zadovoljan sa ovim proizvodom i neću ga koristiti, a niti moj otac. Proizvod sam platio 173 kn i imam račun iz ljekarne. Nije mi iznimno važno da dobijem natrag novac i nekakvu "zadovoljštinu", nego da se ljudi informiraju. Povrat novca bio bi lijepa gesta sa vaše strane.

Možda ću pokrenuti inicijativu o zabrani proizvoda koji sadrže ne funkcionalne, kozmetičke E dodatke a koji imaju uz sebe povezane negativne efekte (E110, E171 itd). Molim zainteresirane da mi se pridruže.

Pokrenuo sam raspravu o ovoj temi na adresi:

http://ff.im/c2BgG

No siguran sam da se o ovome raspravlja i na mnogim drugim mjestima na internetu.

No comments:

Post a Comment